IKUSLE ONEN DEKALOGOA

ESKOLA KIROLAREN IKUSLE ONEN DEKALOGOA


1. Umeek ez dute jolasten jendea entretenitzeko, ezta garaile izateko ere; umeek ondo pasatzeko eta kirolaren bitartez heziz joateko jolasten dute. Ez ezazu hori inoiz ahaztu!

2. Parte hartzaile guztien ahaleginak txalo itzazu. Emaitzak ez du garrantzitsuena izan behar.

3. Hutsegiteagatik ez iezaiezu errietarik egin; ikasten ari dira! Diozun guztia positiboa izan dadila; motibagarria hori baita.

4. Jardueran parte har dezatenekiko errespetua ager ezazu (ikasleak, entrenatzaileak, epaileak eta ikusten dagoen jendea). Derrigorrezkoak ditugu!

5. Zuk zeuk jakingo duzu zer egin behar duten, baina ez itzazu bideratu zer egin “behar”  duten esanez. Eman iezaiezu jardueraz gozatzeko eta erabakiak hartzeko askatasuna!

6. Epaileen erabakiak errespeta itzazu eta umeek hori egitera, eta ezarritako araudiaren arabera jokatzen anima itzazu.

7. Uko egin iezaiezu jendeak edota edozein partehartzaileek sortutako edozein motako indarkeri edo jarrera ezegokiei.

8. Jarduerari amaiera ematerakoan balora ezazu benetan garrantzia duena, hau da, bakoitzaren hobekuntza, eta ez lortutako emaitza.

9. Ikusleek arau hauek bete ditzaten ahaleginak egin itzazu, era horrela jarduera denentzat onuragarriagoa izatea lortuko duzu.

10. Ez ezazu inoiz ahaztu zeure portaera zeure seme-alabarentzako eredua dela, eta benetako protagonistak beraiek direla.


DECÁLOGO DE LOS BUENOS ESPECTADORES DE DEPORTE ESCOLAR

1. Los niños no juegan para el entretenimiento del público, ni para quedar los primeros, sino para divertirse y para formarse como personas a través del deporte. Tenlo siempre en cuenta.

2. Aplaude los esfuerzos y actuaciones de cualquier  participante. El resultado no es lo más importante.

3. No les regañes por cometer errores. Están aprendiendo! Puedes hacer comentarios positivos, éstos sí son motivadores.

4. Muestra respeto por todos los participantes de la actividad (escolares, entrenadores, árbitros y público). Son imprescindibles!

 5. Aunque seguramente tengas conocimientos no les “teledirijas” diciendo lo que tienen que hacer. Dales libertad para que disfruten de la actividad y tomen sus propias decisiones.

6. Respeta las decisiones arbitrales y anima a los escolares a que lo hagan, así como a jugar de acuerdo al reglamento establecido.

7. Rechaza el uso de cualquier forma de violencia o de comportamientos incorrectos, ya sean éstos generados por el público, o por los participantes.

8. Al terminar la actividad valora lo realmente importante, es decir, la mejora personal y colectiva, y no el resultado obtenido.

9. Fomenta el uso de estas normas entre el resto de los espectadores; con ello conseguirás que la actividad sea lo mas beneficiosa para todos.

10. Ten en cuenta que tus acciones son un modelo a imitar por tus hijos y sobre todo que el verdadero protagonismo es suyo.